Kevätkauden kuulumisia
Vesipalloseura Sentterit ryJulkaistu: 01.06.2023 16.27

Kevätkauden kuulumisia

Vesipallosarjat on saatettu kevään 2023 osalta päätökseen ja on hyvä aika kerrata hieman seuran tapahtumia kuluneen keväänä.

Kevään ehdoton kohokohta oli uuden lasten vesipallokoulun aloitus. Ryhmässä oli monta innokasta harrastajaa, joista jokainen oli rohkeasti mukana harjoituksissa. Sentterit aloittaa uuden vesipallokoulun taas syksyllä, jonne uudet sekä vanhat harrastajat ovat lämpimästi tervetulleita!

Juniori-ikäisissä Senttereiden pelaajia osallistui kilpailutoimintaan D-, C- ja B-ikäsarjoissa. D- ja B-ikäsarjoissa Suomen Uimaliiton alaisiin sarjoihin osallistuttiin yhteistyössä muiden seurojen kautta, mutta C-ikäisissä Sentterit osallistui sarjaan omalla joukkueellaan. C-junioreiden loppusijoitus sarjassa oli tiukan pronssipelin jälkeen neljäs.

Miesten SM-sarjassa pelattiin kolmen koronakauden jälkeen pitkästä aikaa täysi sarjakausi. Senttereiden miesten joukkue pelasi nousujohteisen runkosarjan sijoittuen runkosarjassa neljänneksi. Kausi kuitenkin päättyi karvaaseen tappioon jo puolivälierissä, kun Kuopion Uimaseura yllätti porilaiset. Runkosarjassa molemmat ottelut Kuopion ja Senttereiden välillä päättyivät Senttereiden voittoon, mutta puolivälierässä Kuopio otti ansaitun voiton.

Paljon siis tapahtui tänä keväänä ja nyt onkin aika kääntää katseet kesää kohti. Sentterit jatkaa kesällä harjoittelua Porin maauimalassa ja syksyllä toiminta jatkuu normaalisti keskustan uimahallissa.

Vesipalloseura Sentterit ry:n hallitus toivottaa kaikille seuran toimintaan osallistuneille mukavaa ja rentouttavaa kesää!

Avainsanat: vesipalloseura, Sentterit, vesipallo, sentterit.fi, water polo

Seuran uusimmat

Vesipalloseura Sentterit

Vesipalloseura Sentterit on kautta aikain Porin parhaiten menestynyt palloiluseura. Kymmenen Suomen mestaruutta, neljä hopeaa ja yksi pronssi kertovat ahkerasta harjoittelusta, taitavuudesta ja loistavasta menestyksestä.

Toimintamme keskiössä on lapset ja nuoret, joille pyrimme mahdollistamaan mahdollisimman edullisen matalan kynnyksen harjoittelun.

Senttereillä on lisäksi miesten edustusjoukkue, joka pelaa vesipallon SM-sarjassa.